Hjem
UiB læringslab
LABFROKOST - ÅPENT ARRANGEMENT

Medstudenter som undervisere

At studenter hjelper hverandre å lære er ikke nytt. Det som har skjedd de siste årene, er at rollen som undervisnings- eller læringsassistent har blitt mer verdsatt, også ved UiB. Engasjerte fagfolk fra det medisinske og det juridiske fakultet deler sine erfaringer.

studentgruppe
Foto/ill.:
Colourbox

Hovedinnhold

For et fagmiljø eller studieprogram, hva er god bruk av studenter som undervisningsassistenter, og hvordan bidrar de til læring? Disse og andre sentrale spørsmål, faglig-pedagogiske, sosiale og praktiske, blir belyst av gjester fra to av fakultetene ved UiB.

De viktigste først, studentene: Fra Det medisinske fakultet kommer Idun Grimstad Skjærseth, medisinstudent på forskerlinjen. Hennes forskningsprosjekt har som mål å undersøke hva studenter lærer av å undervise andre. 

Fra Det juridiske fakultet stiller Andrea Grytten, som er arbeidsgruppeleder på andre år i juss-studiet. Hun er også studentleder i utviklingsprosjektet "Bedre læring, bedre jurister".  

Professor Jan-Ove Færstad og seniorrådgiver Nina Østensen forteller hvordan Det juridiske fakultet arbeider systematisk med faglig forankring, organisering og oppfølging. 

Torsdag 23. februar 8.30 - 10.00

  • 8.30 - 8.45: Enkel frokost og sosial oppvarming
  • 8.45 - 9.30: Innledninger v/Idun Grimstad Skjærseth, Andrea Grytten, Jan-Ove Færstad og Nina Østensen
  • 9.30 - 10.00: Spørsmål, svar og diskusjon

Vi trenger at du melder deg på, slik at vi vet hvor mange vi skal handle frokost til.

Vel møtt!