Medstudenter som undervisere
At studenter hjelper hverandre å lære er ikke nytt. Det som har skjedd de siste årene, er at rollen som undervisnings- eller læringsassistent har blitt mer verdsatt, også ved UiB. Engasjerte fagfolk fra det medisinske og det juridiske fakultet deler sine erfaringer.
Hovedinnhold
For et fagmiljø eller studieprogram, hva er god bruk av studenter som undervisningsassistenter, og hvordan bidrar de til læring? Disse og andre sentrale spørsmål, faglig-pedagogiske, sosiale og praktiske, blir belyst av gjester fra to av fakultetene ved UiB.
De viktigste først, studentene: Fra Det medisinske fakultet kommer Idun Grimstad Skjærseth, medisinstudent på forskerlinjen. Hennes forskningsprosjekt har som mål å undersøke hva studenter lærer av å undervise andre.
Fra Det juridiske fakultet stiller Andrea Grytten, som er arbeidsgruppeleder på andre år i juss-studiet. Hun er også studentleder i utviklingsprosjektet "Bedre læring, bedre jurister".
Professor Jan-Ove Færstad og seniorrådgiver Nina Østensen forteller hvordan Det juridiske fakultet arbeider systematisk med faglig forankring, organisering og oppfølging.
Torsdag 23. februar 8.30 - 10.00
- 8.30 - 8.45: Enkel frokost og sosial oppvarming
- 8.45 - 9.30: Innledninger v/Idun Grimstad Skjærseth, Andrea Grytten, Jan-Ove Færstad og Nina Østensen
- 9.30 - 10.00: Spørsmål, svar og diskusjon
Vi trenger at du melder deg på, slik at vi vet hvor mange vi skal handle frokost til.
Vel møtt!