SDG Bergen (N)

Nyhetsarkiv for SDG Bergen (N)

14 prosjekter fra Universitetet i Bergen mottar samlet støtte på 290 millioner kroner fra Norad gjennom NORHED II-programmet for bygging av partnerskap mellom universiteter og høyskoler i Norge og det globale sør.
Universitetet i Bergen er med på fire prosjekter som mottar støtte fra Worldwide Universities Network sitt Research Development Fund, som fokuserer på globale samfunnsutfordringer knyttet til bærekraftsmålene og 2030-agendaen.
Havforskere ved Universitetet i Bergen er glade for den nye rapporten for omstilling til en bærekraftig havøkonomi som ble lagt frem i dag. Statsminister Erna Solberg tok initiativ til rapporten og mener at Norge gir 100 prosent for havet. Men gjør rapporten det?
På arrangementet Diplomacy 2.0 presenterte Joanna Siekiera fra Universitetet I Bergen sine tanker rundt hvordan vanndiplomati inngår som en del av vitenskapsdiplomati.