AI ved Infomedia

Nyhetsarkiv for AI ved Infomedia

UiBs Humaniorastrategi tildeler Brita Ytre-Arne midler for å forske på kunstig intelligens og hvordan vi vurderer hva som er ekte og sant.
Bruken av kunstig intelligens i nyhetsproduksjon vekker bekymring blant nordmenn, viser Norges resultater fra Reuters Digital News Report, verdens største undersøkelse av digitale nyhetsvaner.
Marija Slavkovik, instituttleder og professor i kunstig intelligens ved Institutt for informasjons- og medievitenskap (Infomedia) ble nylig tildelt prisen for “Publication of the Decade” på NORA Annual Conference 2024.
Den nyskapende teknologiutstillingen på Universitetsmuseet er nå åpen. Utstillingen er laget av studenter ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, og holder åpent frem til jul.