Forskergruppe for klima-, energi- og miljørett

Nyhetsarkiv for Forskergruppe for klima-, energi- og miljørett

Regjeringer og olje- og gasselskaper har som mål å elektrifisere olje- og gassproduksjonen på kontinentalsokkelen så raskt som mulig for å redusere klimagassutslipp. Tre medlemmer av forskningsgruppen har nylig skrevet artikler som tar opp problemstillingene ved dette rammeverket.
I samarbeid med Institutt for sammenlignende politikk inviterte forskergruppen eksperter på havvind fra Storbritannia, Danmark, Polen, Latvia og Norge til å delta på en tverrfaglig konferanse.
Den 22. februar arrangerte forskergruppen et seminar om resirkulering av skip.
Senior Research Project Manager Krisztina Zálnoky fra Cambridge Institute for Sustainability Leadership presenterte spennende problemstillinger for forskningsgruppen under et webinar torsdag 14. mars.
Forskergruppen inviterer til lunsjseminar med mulighet for fysisk eller digital deltakelse fredag 12. april kl. 12:15-14:00.