Universitetet i Bergen

Nyhetsarkiv for Universitetet i Bergen

Studentutvekslingsavtalen mellom Universitetet i Bergen og Universidade Federal do Rio Grande (FURG) i Brasil er snart i boks!
Fredag la regjeringen fram Stortingsmeldingen Utsyn over kompetansebehovet i Norge. UiB-rektor Margareth Hagen er urolig for forskningens rolle, og mener utsynsmeldingen bygger på en kortsiktig forståelse av sammenhengen mellom arbeidsmarkedets behov og utdanningstilbudet i Norge.
HySchool Days er årlige nettverksarrangement i regi av HySchool ̶ Norsk forskerskole for hydrogen og hydrogenbaserte brensler. Over hundre deltakere var samlet under HySchool Days 2023, inkludert PhD-kandidater og ledende eksperter fra industri, akademia, forskningsinstitutter og frivillige organisasjoner.
Tidens gjenbruksprosjekt, god byutvikling og ambisiøse planer var noe av det som ble presentert og diskutert under frokostmøtet om Nygårdshøyden sør. UiB tror prosjektet kan bli en fremtidig modell for rehabilitering av statlige bygg.