Institutt for fysikk og teknologi

Nyhetsarkiv for Institutt for fysikk og teknologi

Den alltids blide Tran Thi Hieu feirer 10-års jubileum som fast ansatt hos Institutt for fysikk og teknologi (IFT) og drar oss med i et nostalgisk tilbakeblikk i hennes spennende fortid og gode minner fra instituttet.
Førsteamanuensis Arne Skodvin Kristoffersen undersøker lysforholdene i vann for å bedre forstå hvordan menneskeskapte klimaendringer påvirker livet i havet, sjøen og fjordene våre.
HySchool Days er årlige nettverksarrangement i regi av HySchool ̶ Norsk forskerskole for hydrogen og hydrogenbaserte brensler. Over hundre deltakere var samlet under HySchool Days 2023, inkludert PhD-kandidater og ledende eksperter fra industri, akademia, forskningsinstitutter og frivillige organisasjoner.