Klinisk institutt 1

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 1

Stipendiater og forskere fra Senter for ernæring deltok på den 13. utgaven av European Nutrition Conference i Dublin 15.-18. oktober 2019.
Det medisinske fakultets nye æresdoktor Bruce R. Zetter sier at utnevnelsen vil føre til et enda sterkere bånd mellom Harvard Medical School og Universitetet i Bergen.
Universitetet i Bergen har utnevnt 10 nye æresdoktorer, deriblant kandidaten nominert fra CCBIO og Det medisinske fakultet, Professor Bruce Zetter, Charles Nowiszewski Professor of Cancer Biology fra Harvard Medical School. Professor Zetter er godt kjent for CCBIO-miljøene, både som rådgiver i CCBIO Scientific Advisory Board, og gjennom CCBIO-VBP INTPART-samarbeidet.
Den 23. mai 2019 ble det første statusseminaret for Mohn ernæringsforskningslaboratorium avholdt i Konferanserommet i BB-bygget, Haukeland Universitetssykehus.