Kontaktinformasjon for kunder
Hovedinnhold
Kontakt oss
- Spørsmål vedrørende tilsendt faktura:
Kontakt saksbehandler oppgitt på faktura
- For generelle spørsmål: faktura@adm.uib.no
Utsendelse av faktura
Universitetet i Bergen har tre måter å sende ut fakturaer til våre kunder:
- Elektronisk faktura (e-faktura) i EHF - format
- Faktura som vedlegg på e-post i PDF - format
- På papir; sendes som brev i posten
Fra 1. juli 2012 ble det obligatorisk for alle statlige etater, i alle nye leverandøravtaler, å kreve at leverandører sender faktura elektronisk i standardformatet EHF. Fakturaer som er sendt som vedlegg til e-post i pdf-format regnes ikke som e-faktura.
UiB kan levere elektroniske fakturaer i standardformatet EHF (Elektronisk handelsformat) til våre kunder.
Dersom utsendelsesformat ønskes endret kan melding gis til faktura@adm.uib.no
Har dere spesielle krav til merking av faktura husk å oppgi disse.
(Eksempelvis bestillerkode, ressursnummer, etc.)
Våre generelle betalingsbetingelser er:
- 30 dager for firma og selvstending næringsdrivende
- 30 dager for alle utenlandske kunder
- 15 dager for privatpersoner
21.08.2024