Hjem
Roxana Rooss bilde

Roxana Roos

Gjesteforsker
  • E-postroxana.roos@uib.no
  • Besøksadresse
    Parkveien 9
    Ida Bloms hus
    5007 Bergen
  • Postadresse
    Postboks 7805
    5020 Bergen

For detaljer, se min engelske nettside.

ORCiD

Roos, R. “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 (2024). https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5

Singh, O. (2023) The making of representations of concerns and knowledge of local and indigenous people. Presentation at AFINO workshop “Inter- and transdisciplinary challenges in practice”, 1 Aug 2023, Metochi Study Centre, Lesvos, Greece. 

Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9

Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.

Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.

Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.

Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.

Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.

 

ORCiD

Roos, R. “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 (2024). https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5

Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9

Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.

Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.

Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.

Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.

Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.

Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2024). “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanities & Social Sciences Communications.
  • Vis forfatter(e) (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift. 266-277.
  • Vis forfatter(e) (2016). Improvisasjon i lærerutdanning. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 40-48.
Doktorgradsavhandling
  • Vis forfatter(e) (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5-10 i kontekst av styringsdokumenter.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.