- E-postroxana.roos@uib.no
- BesøksadresseParkveien 9Ida Bloms hus5007 Bergen
- PostadressePostboks 78055020 Bergen
For detaljer, se min engelske nettside.
Roos, R. “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 (2024). https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5
Singh, O. (2023) The making of representations of concerns and knowledge of local and indigenous people. Presentation at AFINO workshop “Inter- and transdisciplinary challenges in practice”, 1 Aug 2023, Metochi Study Centre, Lesvos, Greece.
Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9
Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.
Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.
Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.
Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.
Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.
Roos, R. “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 (2024). https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5
Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9
Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.
Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.
Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.
Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.
Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.
- (2024). “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanities & Social Sciences Communications.
- (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift. 266-277.
- (2016). Improvisasjon i lærerutdanning. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 40-48.
- (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5-10 i kontekst av styringsdokumenter.
CLIMArcTIC “From regional to global impacts of climate change in the Arctic: an interdisciplinary perspective”. (Agence Nationale de la Recherche, ANR, Frankrike)
SeMPER Arctic Sense Making, Place attachement, and Extended networks as sources of Resilience in the Arctic (Belmont Forum Arctic 2019 Science for Sustainability)