Senter for krisepsykologi

Opplæring om barn og sorg på den palestinske Vestbredden

Unni Heltne har nettopp fullført en tre dagers nettbasert opplæring i "Children and Grief"-manualen for palestinske skolerådgivere, lærere, sosialarbeidere, rektorer og psykologer på den palestinske Vestbredden. De deltok i opplæringen til tross for flere praktiske og sikkerhetsmessige hindringer.

Barn og sorg
Unni Heltne

Historiene de forteller om barns lidelser i Gaza, men også på Vestbredden, er hjerteskjærende og rystende. Deres engasjement og forpliktelse til å gjøre en forskjell for barns mentale helse er imponerende. Opplæringen ble gjennomført i samarbeid med Senter for anvendt forskning innen utdanning i Palestina (CARE) og professor Ian Barron ved University of Massachusetts, Amherst. Intervensjonen og materialet er utviklet av Children and War Foundation.