Skolelaboratoriet i realfag
Kurs for lærere

Realfagslunsj om matematikkundervisning i Singapore

Pugging eller problemløsning? Helmer Aslakse sammenlikner undervisningsmetoder i matematikk.

elever og tavle
colourbox.com

Helmer Aslaksen arbeidet 22 år ved National University of Singapore. Han forteller oss om matematikkundervisning i Singapore, og sammenlikner bøker og læreplaner med Norge. Er det slik at asiatiske elever bare er roboter som pugger? Vi får eksempler på hvordan man i Singapore fokuserer på forståelse, grunnleggende ferdigheter og problemløsning.

Du får lenke til semnaret ved å melde deg på via skolelab.no. Av hensyn til de som har undervisning, blir det gjort opptak av seminaret som er tilgjengelig i en uke. Lenke sendes til de påmeldte.

Seminaret er en del av Skolelaboratoriets serie Realfagslunsj som arrangeres i samarbeid med Nettverk for realfag i Vestland fylkeskommune.