Studieløp
Oppbygging av Spesialpedagogikk, bachelor, 3 år
Innføringsemner i spesialpedagogikk (krav 25 SP) | |||||||
Obligatorisk emne | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
SPED100 | Innføring i spesialpedagogikk | 15 | 1 | ||||
Vel minst eitt av emna | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
EXPHIL-PSEKS | Examen philosophicum - skuleeksamen | 10 | 2 | ||||
EXPHIL-PSSEM | Examen philosophicum - seminarmodell | 10 | 2 | ||||
Spesialisering i spesialpedagogikk (krav 110 SP) | |||||||
Obligatorisk emne | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
PED112 | Pedagogiske perspektiv på læring | 15 | 1 | ||||
PED210 | Vitskapelege metodar | 15 | 4 | ||||
PSYK121 | Kognitiv- og utviklingspsykologi | 10 | 2 | ||||
SPED102 | Observasjon, kartlegging og tiltak i barnehagen | 15 | 3 | ||||
SPED103 | Samarbeid rundt funksjonshindra barn og unge | 10 | 2 | ||||
SPED200 | Profesjonstenkning - lovverk og etikk i teori og praksis | 15 | 6 | ||||
SPED201 | Språk, lesing og skriving ¿ utvikling , vanskar og tiltak | 15 | 4 | ||||
SPED250 | Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk | 15 | 6 | ||||
Valfrie emne (30 studiepoeng) (krav 45 SP) | |||||||
SP = Studiepoeng, S = Semester, A = Anbefalt semester |