Etter- og videreutdanning
Videreutdanning

Fikk reflektere over egen lederrolle

Veronika Skiftesvik Natås har tatt Executive master i kommunal ledelse og fått et større perspektiv på sin egen rolle som leder i forskjellige deler av offentlig sektor.

– Å reflektere over praksis, få mer kunnskap om handlingsrom og rolleforståelse til tross for lang arbeidserfaring, samt å kunne drøfte ulike problemstillinger med medstudentene var noe av det som gav størst utbytte, sier Veronika Skiftesvik Natås.

Hun har 23 års erfaring som leder på ulike nivåer i Askøy kommune, blant annet knyttet til boligsosiale tjenester og psykososialt kriseteam. Denne våren avsluttet hun også tre års deltidsstudier ved siden av jobb, med en Executive master i kommunal ledelse fra UiB.

Fikk nye verktøy i jobben

Executive master i kommunal ledelse består av tre frittstående emner, som tar opp temaer som rolleforståelse for kommunale ledererettslig-, politisk- og økonomisk handlingsrom og operativ teamledelse i kriser

– Jeg har fått nye verktøy til å belyse og håndtere problemstillinger, og ikke minst ga arbeidet med masteroppgaven ny faglig innsikt, sier Veronika Natås.

Aktuelt for alle ledere i offentlig sektor

Etter mange år i kommunal sektor har hun nylig gått over til avdelingsdirektørstilling i Bufetat og mener kunnskaper om blant annet kriseledelse er aktuelt for alle ledere i offentlig sektor.

– Jeg opplever at jeg er blitt en bedre teamleder etter å ha fullført dette studiet, sier Veronika Natås, som fremhever at samlingsbasert undervisning og god hjelp fra veileder gjorde det mulig for henne å fullføre masterløpet ved siden av full jobb.