Skole

Nyhetsarkiv for Skole

– UNG-ordninga losar skuleelevar inn i universitetssystemet på ein måte som gjer at dei kjenner seg tryggare, seier førsteamanuensis i latin, Matti Wiik.
Hans Tanks auditorium på Amalie Skram videregående skole var fullsatt av interesserte og engasjerte elever på Vg3 da førsteamanuensis i sammenliknende politikk, Michael Alvarez, holdt foredrag om demokrati og amerikansk politikk for elevene på Amalie Skram mandag.
UPP-medlem Ingrid Helleve har sammen med kollegaer bidratt i og redigert en ny bok: Helleve, I., Almås, A. G. & Bjørkelo, B. (red.) (2016). Den digitale lærergenerasjonen. Utfordringer og muligheter. Oslo: Gyldendal.
Vellykket åpen dag på Institutt for klinisk odontologi.
Elever fra videregående skoler fikk en smakeprøve på farmasistudiet på Åpen dag 9.mars
Onsdag 9. mars opna fakultetet dørene for elevar i vidaregående skule som var interessert i å bli betre kjent med studieprogramma vi tilbyr. Elevane fekk møte engasjerte fagfolk og studentar, og fekk forhåpentligvis ei kjensle av korleis det er å vere student hos oss.