Pop-up verksted
Pop-Up verksted er et lavterskeltilbud for administrativt ansatte ved UiB.
Hovedinnhold
Pop-up verksted gjennomføres som korte praktiske kurs hvor du lærer metodikk som skal bedre måten du arbeider på og samarbeider med andre. Samtidig lærer du metoder for å øke kreativiteten, innovasjon og problemløsning.
Pop-up verkstedene baserer seg på erfaringsbasert læring, hvor deltakerne får teste ulike øvelser og metoder som kan brukes i arbeidshverdagen. Deltakerne får først en innføring i metodikkene, og skal deretter prøve dem ut gjennom gruppearbeid. Opplæringsmaterialet fra verkstedene deles ut slik at deltagerne har mulighet til å gjennomføre egne verksted i etterkant.
Mål med verkstedene:
Målet med verkstedene er å øke deltakernes endringskompetanse, kapasitet og samarbeidsevne gjennom metodikk. Dette vil du lære på en praktisk måte gjennom erfaringsbasert læring. Verkstedene skal være tett på kjernevirksomheten ved UiB. Det er også en måte å gi fasilitatorer praksis etter opplæring fra andre kurs.
POP-UPS 2025: 28. APRIL ULRIKE PIHLS HUS | 9. MAI REALFAGBYGGET | 20. MAI ALREK HELSEKLYNGE
I april og mai år inviterer UiB-Tjenesteuvikling til en serie med pop-up verksted på campus. Verkstedene varer mellom 45-60 min og holdes på tre ulike steder ved UiB. I verkstedene kan du lære om nøkler til samarbeid, om begrensninger som innovativ drivkraft, om utprøving og testing, om fasilitering og møteledelse, om kontinuerlig forbedringsarbeid og et introkurs til tjenesteutvikling. Det er cirka 20 plasser per verksted og kursene er åpne for både alle ansatte.
Med deg på verksted:
Tidligere gjennomføringer:
- Pop-up verksted i Nygårdsgaten 2023
Om brukerinnsikt, møteledelse, minisprint og ideutvikling - POP-UP uke på fakultetene i 2020
Om beslutningstaking, brukerinvolvering, Google Design-sprint, utprøving og testing, idégenerering