Arbeidsmetoder
Metoder og tilnærminger vi bruker for å utvikle og støtte administrasjonen
Hovedinnhold
Brukerperspektivet
Tjenesteutvikling tar utgangspunkt i brukerperspektivet. Og brukerne våre skal involveres når en tjeneste eller støtte skal utformes. Tjenester oppstår i møtet mellom de som bruker og de som yter tjenestene, og det er i dette møtet at tjenesteutvikling har vokst frem som metode eller strategi for å bedre samhandlingen mellom tjenesteyter og bruker. At vi som støtter og de som mottar støtten ikke står for langt fra hverandre, at vi forstår behovene som ligger til grunn for støtten vi skal yte, og at vi er nysgjerrige på hvordan den støtten best kan gis.
Samarbeid og kreativitet i grupper
Vi skal også fremme smarte og trygge rammer for samarbeid og kreativitet i grupper som vi mener er sentral for å lykkes. Gode fremgangsmåter for oppstart av gruppearbeid (Start Smart), smarte metoder for idegenerering og beslutningstaking i grupper, metodiske rammeverk for å raske utviklingsprosesser (Design Thinking og Google design sprint for utvikling og testing av nye løsninger)