Støtte til eksternfinansierte prosjekter (BOA)
FRIPRO

"FRIPRO-løftet", del 1: Impact-workshop

Vurderer du å søke FRIPRO-midler fra Forskningsrådet? Dette er den første workshopen i serien "FRIPRO-løftet".

Studentsenteret, fasade
Velkommen til workshop i Studentsenteret i Parkveien 1
UiB

Workshop for forskere på alle karrieretrinn som ønsker eller vurderer å søke støtte til FRIPRO-prosjekter fra Norges forskningsråd (NFR).
Disse prosjektene finansierer banebrytende forskning innen alle fagfelt, og forskeren velger temaet selv i motsetning til lignende prosjekter innen Forskningsrådets tematiske satsinger.

Våren 2024 lanserer Universitetet i Bergen «FRIPRO-løftet»: en serie med to workshops og en NFR-FRIPRO-søknadslesedag. Gjennom workshops, interaktive sesjoner og case-studier, vil sentrale og lokale rådgivere tilby praktisk opplæring i alt fra å forstå 'Impact' og 'Implementering' i FRIPRO-sammenheng til effektiv søknadsorganisering. Med støtte fra erfarne rådgivere sikter denne serien mot å ruste UiB-forskere med de nødvendige verktøyene for å ha større sannsynlighet for å lykkes i å sikre finansiering.

Vurderingskriteriet Virkninger og effekter (Impact)

Søknadene vurderes etter disse tre kriteriene:

• Forskningskvalitet (excellence)
    • Virkninger og effekter (impact)
    • Gjennomføring (implementation)

I denne workshopen vil temaet bli hvordan vi kan forstå begrepet impact, hvorfor det er viktig å lykkes med, og hvordan vi skriver et godt impact-kapittel i søknaden.

Det er begrenset antall plasser, så meld deg på her snarest og før 2. mai kl 12

Time

Session

09.00-09.10

Welcome and Introduction
    Hiwa Målen, Division of Research and Innovation (FIA)

09.10-09.25

How I wrote my Impact-section and got funding
    Elisabeth Flo-Groeneboom, Professor at the Department of Clinical Psychology

09.25-09.35

Q& A with Elisabeth Flo-Groeneboom

09.35-9.50

Impact in FRIPRO-proposals
    Nina Arnfinnsdottir, Senior Advisor at the Unit for Ground-breaking research at the Research Council of Norway

09.50-10.15

Why care about Impact and how to approach impact in your FRIPRO-application?

Yves Aubert & Jutta Schloon, FIA

10.15-10.30

Q&A with research advisors Maria S. Eriksen (PSYK), Dragana Bielecki (SV), Ingrid Müftuoglu (JUSS), Margarethe Bittins (MED), Hiwa Målen (FIA), Yves Aubert (FIA), Jutta Schloon (FIA)

10.30-10.45

Coffee break

10.45-11.35

Interactive workshop:
    Mock evaluation of two examples of Impact-sections
    Facilitators: Maria S. Eriksen (PSYK), Dragana Bielecki (SV), Ingrid Müftuoglu (JUSS), Margarethe Bittins (MED), Hiwa Målen (FIA), Yves Aubert (FIA)

11.35-12.00

Lunch

Optional: Group work on own proposals:
    Brainstorming for the first draft of your impact section – mapping stakeholders, identifying suitable channels and measures

Workshopen vil foregå på engelsk.

Påmeldingen er stengt siden fristen er gått ut.