Støtte til eksternfinansierte prosjekter (BOA)
FRIPRO

"FRIPRO-løftet", del 2: Implementation-workshop

Vurderer du å søke FRIPRO-midler fra Forskningsrådet? Dette er den andre workshopen i serien "FRIPRO-løftet".

Workshop for forskere på alle karrieretrinn som ønsker eller vurderer å søke støtte til FRIPRO-prosjekter fra Norges forskningsråd (NFR).
Disse prosjektene finansierer banebrytende forskning innen alle fagfelt, og forskeren velger temaet selv i motsetning til lignende prosjekter innen Forskningsrådets tematiske satsinger.

Våren 2024 lanserer Universitetet i Bergen «FRIPRO-løftet»: en serie med to workshops og en NFR-FRIPRO-søknadslesedag. Gjennom workshops, interaktive sesjoner og case-studier, vil sentrale og lokale rådgivere tilby praktisk opplæring i alt fra å forstå 'Impact' og 'Implementering' i FRIPRO-sammenheng til effektiv søknadsorganisering. Med støtte fra erfarne rådgivere sikter denne serien mot å ruste UiB-forskere med de nødvendige verktøyene for å ha større sannsynlighet for å lykkes i å sikre finansiering.

Vurderingskriteriet Gjennomføring (Implementation)

Søknadene vurderes etter disse tre kriteriene:

• Forskningskvalitet (excellence)
    • Virkninger og effekter (impact)
    • Gjennomføring (implementation)

I denne workshopen vil temaet bli hvordan vi kan forstå begrepet Implementation, hvorfor det er viktig å lykkes med, og hvordan vi skriver et godt implementation-kapittel i søknaden.

Programmet kommer snart.

Workshopen vil foregå på engelsk.