Forskning
Informasjon til studenter om UiT-prosjekt
Main content
Formålet med prosjektet Tverrprofesjonell læring for studenter i helsefaglige profesjonsutdanninger er å få mer kunnskap om hva som skjer når studentene samarbeider tverrprofesjonelt i sine praksisstudier. Dette skal utforskes parallelt i Sverige, Australia og på New Zealand.
Prosjektet tar sikte på å svare på følgende Forskningsspørsmål:
- Hvordan muliggjør tverrprofesjonelle praksisstudier studentenes samarbeidslæring?
- Hvordan former studentene tverrprofesjonelt samarbeid og læring i praksisstudier?
- Hvilke utfordringer utgjør tverrprofesjonell utdanningspraksis for etablerte helse- og omsorgspraksiser?
- Hvordan kan erfaringer fra Norge, Sverige, New Zealand og Australia informere tverrprofesjonell utdanning globalt?
Forskeren vil observere studentene i samhandling med hverandre og pasient/bruker. Forskeren vil også delta i dialogmøte mellom studenter og helsepersonell/ansatte uken etter utredningsdagen. Her kan forsker stille spørsmål for å utdype det hun har observert.
Personvern og taushetsplikt vil ivaretas og prosjektet er godkjent av SIKT (Kunnskapssektorens tjenesteleverandør).
13.11.2024