Home
The Organisation Development Project

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Nyhet

Nytt servicesenter ved UiB

Universitetsdirektøren har besluttet å utvikle et sentralt servicesenter for å styrke service og tjenester til inn- og utreisende studenter og ansatte.

Glassfasade inne på Studentsenteret

Main content

Henrik Tøndel ved HR avdelingen er prosjektleder for den videre konkretiseringen og planleggingen av servicesenteret, og kan fortelle at dette senteret skal ha to hovedfunksjoner:

- Servicesenteret skal styrke arbeidet med mottak og støtte til innreisende og utreisende studenter og ansatte. Tjenestene skal være tilpasset de ulike målgruppenes behov. Vi skal også vurdere samlokalisering av de tjenester som krever fysisk oppmøte, slik som nøkkelkort, IT service og annet.

Både i kartleggingsprosessen og i flere av delrapportene i Organisasjonsutviklingsprosjektet ble det avdekket ønsker og behov for et bedre støtteapparat knyttet til innreisende og utreisende studenter og ansatte. 

Organisering og status

En bredt sammensatt prosjektgruppe med representanter fra fakultetene, sentraladministrative avdelinger og fagforeningene er nå oppnevnt for å utrede organisering og dimensjonere tjenestene som bør inngå i senterets tilbud.

Vi i prosjektgruppen skal lage en plan i henhold til omstillingsavtalen med både beskrivelse av fremdrift og informasjonsarbeidet i prosjektet. De ulike tjenesteområdene skal beskrives, og når dette er gjort skal vi dimensjonere tjenestene og utvikle bemanningsplaner,  presiserer Tøndel.

Universitetsdirektøren har gitt noen rammer for prosjektet. Servicesenteret blir en egen seksjon med daglig leder underlagt Studieadministrativ avdeling.

- Vi skal utrede og gi anbefaling til hvordan ressurser kan fordeles og plasseres i forbindelse med drift av servicesenteret, understreker Tøndel.

Hvor og når?

I utredningsarbeidet jobbes det nå med å kartlegge om arealer i 2.etasje på Studentsenteret kan huse et slikt servicesenter.

- Å få på plass et eget servicesenter krever både koordinering mellom de sentraladministrative avdelingene og fakultetene, men også prosjektering og ombygging. Men vi tar sikte på at senteret skal være i drift i løpet av våren 2016, sier Tøndel