Hopp til hovedinnhold
Universitetet i Bergen
Meny
Utdanning
Forskning
Innovasjon
Bibliotek
For studenter
For ansatte
Om UiB
English
Norsk
Lukk
Søkefelt
Filtrer på innhold
Alt innhold
Nyheter
Studier
Arrangementer
Personer
Ansattsider
Choose what results to return
Utdanning
Forskning
Innovasjon
Bibliotek
For studenter
For ansatte
Om UiB
Institutt for pedagogikk
Utdanning
Opptak
Studiehverdag
Studietilbud
Utveksling
Forskning
Forskningsgrupper
Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II)
Forskerutdanning ved Det psykologiske fakultet
Ressurser
Bibliotek
Om instituttet
Undervisningsutvalg
Ledelse
Instituttrådet ved Institutt for pedagogikk
Kontakt
Ansatte
Kontaktinformasjon
Kart
Utdanning
Opptak
Studiehverdag
Studietilbud
Utveksling
Forskning
Forskningsgrupper
Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II)
Forskerutdanning ved Det psykologiske fakultet
Ressurser
Bibliotek
Om instituttet
Undervisningsutvalg
Ledelse
Instituttrådet ved Institutt for pedagogikk
Kontakt
Ansatte
Kontaktinformasjon
Kart
UiB
PSYFA
Institutt for pedagogikk
Emner ved Institutt for pedagogikk
DIDAPSYK1 / Fagdidaktikk i psykologi - første semester
DIDAPSYK1B / Fagdidaktikk i psykologi, fordjupningsemne - første semester
DIDAPSYK2 / Fagdidaktikk i psykologi - andre semester
DIDAPSYK2B / Fagdidaktikk i psykologi, fordjupningsemne - andre semester
KOPRA101 / Skulen og lærarrolla i praksis
KOPRA102 / Læringsprosessar
KOPRA103 / Planlegging og evaluering av undervising
KPDAG1 / Kampuspraksisdag 1: Mobbing
KPDAG5-HFSV / Kampuspraksisdag 5: Fagdidaktisk førpraksissamling i fag 1
KPDAG6 / Kampuspraksisdag 6: Kontaktlærarrolla
KPDAG7 / Kampuspraksisdag 7: Skulens hjelpeapparat
KPDAG8-HFSV / Kampuspraksisdag 8: fagdidaktisk førpraksissamling i fag 2
KPDAG9-10 / Kampuspraksisdag 9 og 10: Lektorutdanningskonferansen "Den lærande læraren"
LANGPRAKSIS1 / Første langpraksisperiode
LANGPRAKSIS2 / Andre langpraksisperiode
LAPRA101 / Første praksisperiode
LAPRA102 / Andre praksisperiode
METMAU660 / Vitenskapeleg metode og delinga av erfaring
PED110 / Innføring i pedagogikk
PED111 / Pedagogisk filosofi
PED112 / Pedagogiske perspektiv på læring
PED113 / Læring i og for arbeidslivet
PED115 / Skulens læringsmiljø
PED116 / Pedagogisk kompetanse
PED200 / Education in a Changing Society
PED210 / Vitskapelege metodar
PED212 / Bacheloroppgåve i pedagogikk
PED311 / Pedagogisk filosofi
PED312 / Forskingsmetode
PED313 / Kunnskap og kunnskapsprosessar
PED314 / Fordjuping og prosjektplan
PED321 / Pedagogisk filosofi
PED322 / Forskningsmetode
PED323 / Kunnskap og kunnskapsprosessar
PED324 / Fordjuping og prosjektplan
PED395 / Masteroppgåve i pedagogikk
PED396 / Masteroppgåve i pedagogikk
PED600 / Rettleiing som profesjonell utvikling for lærarar
PED641 / Mentorutdanning - Rettleiing av nye lærarar
PED661 / Skuleleiing
PED667 / Pedagogisk rettleiing
PED668 / Profesjonelt samarbeid om born og unge med minoritetsbakgrunn
PED670 / Rettleiing innafor lærarprofesjonen
PED671 / Rettleiing av lærarstudentar og nyutdanna lærarar
PED672 / Kollegarettleiing, skuleutvikling og profesjonsutvikling
PEDA101 / Praktisk pedagogikk - pedagogikk 1. semester
PEDA102 / Praktisk pedagogikk - pedagogikk 2. semester
PEDA120 / Læraren og elevane
PEDA121 / Læraren i klasserommet
PEDA122 / Skulen i samfunnet
PEDA123 / Lærarens profesjonsutvikling
PEDA130 / Innføring i pedagogikk for lektorstudentar
PEDA131 / Læreplan og undervising
PEDA132 / Lærarprofesjonalitet
PPUDEL104 / Integrert pedagogikk og realfagsdidaktikk 4
PPUPRA101 / Praksis PPU 1.semester
PPUPRA102 / Praksis PPU 2. semester
SPED100 / Innføring i spesialpedagogikk
SPED102 / Observasjon, kartlegging og tiltak i barnehagen
SPED103 / Samarbeid rundt funksjonshindra barn og unge
SPED200 / Profesjonstenkning - lovverk og etikk i teori og praksis
SPED201 / Språk, lesing og skriving ¿ utvikling , vanskar og tiltak
SPED211 / Lese- og skrivevanskar
SPED250 / Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk
SPED311 / Spesialpedagogisk grunnlagstenking
SPED312 / Forskingsmetode
SPED315 / Opplæring og undervisning for barn og elevar med ekstraordinært læringspotensial
SPED316 / Systemarbeid og kartlegging
SPED317 / Spesialpedagogisk rådgjeving i teori og praksis
SPED395 / Masteroppgåve i spesialpedagogikk
UPED600 / Introduksjon til universitetsundervising og kursdesign (24 timer)
UPED620 / Basismodul i universitetspedagogikk
UPED621 / Vurdering og vurderingsformer
UPED622 / Forskingsrettleiing
UPED623 / Munnleg formidling
UPED631 / Hot moments in teaching and learning
UPED632 / Enhansing Courses with Online Materials and Tools
UPED633 / Interaktiv undervisning med bruk av responssystemer
UPED635 / Pedagogisk kurs for studieadministrative tilsette
UPED636 / How to Design and Teach Blended Courses
UPED637 / How to Create Effective Instructional Videos
UPED650 / Online and Blended Learning (30 hours)
UPED652 / Advanced teaching in Mitt UiB
UPED654 / Creative uses of Media for Learning (15 timer)
UPED655 / Student-response systems (15 timer)
UPED660 / PhD Supervision
UPED661A / Spesial Topic on Assessing Student Learning: Rubrics (15 hours)
UPED661B / Spesial Topic on Assessing Student Learning: Continuous Assessment (15 hours)
UPED662 / Using Peer Feedback to Enhance Learning (15 hours)
UPED670 / Hot Moments in Teaching and Learnig
UPED671 / Universal Design for Learning Instructional Practices (15 timer)
UPED672 / Universal Design for Learning Instruction and Assessment (30 hours)
UPED680 / Team-Based Learning (30 hours)
UPED682 / Interactive Teaching (15 hours)
UPED694B / PhD Supervision (30 timer)