Biologisk mangfold

Møt FNs naturpanel

Åpent møte med ledere og eksperter fra FNs naturpanel IPBES. Lær om arbeidet de gjør og hør om den nye rapporten om fremmede skadelige arter og vurderingene de gjør innen biodiversitet, vann, mat og helse.

Bildekollasj med sli
Reidar Elven, Artsdatabanken/ IPBES/UiB

FNs naturpanel IPBES holder sitt årlige arbeidsmøte i Bergen i desember, med deltakere fra de fleste av de 144 medlemslandene.

Dette gir en unik mulighet til å møte ledere og eksperter, lære om det viktige arbeidet til IPBES og finne ut hvordan akademia, frivillige organisasjoner og andre interessenter i Bergen kan ta del i det vitenskapspolitiske grensesnittet lokalt, nasjonalt og globalt.

Universitetet i Bergen og Norsk klimastiftelse har gleden av å invitere alle interesserte til et åpent møte for å lære om Naturpanelets arbeid, få kontakt med andre med felles interesser og finne ut hvordan man kan engasjere seg i Naturpanelets arbeid.

Les også intervju med professor Vigdis Vandvik om Naturpanelet

Program 7. desember

TimeAgenda itemSpeakers
08.30Coffee and teaMeet and greet
09:00Welcome

Benedicte Carlsen, Vice Rector, University of Bergen
David Obura, IPBES Chair
Anne Larigauderie, IPBES Executive Secretary

09:10What is IPBES, and why is it important?

David Obura and Anne Larigauderie

09:30Key findings of The Invasive Alien Species Assessment and insights into the IPBES assessment process

Co-chairs of IPBES assessments:
Helen Roy (IAS) Pamela Mcelwee and Paula Harrison (Nexus), Karen O'Brien (Transformative Change)

How to engage with and contribute to the work of IPBES?
Future opportunities to engage with IPBES.

David Obura and Anne Larigauderie

10:00Continue the conversation over food and drinks in the foajéNetworking
10:30Event ends

Praktisk informasjon

Møtet vil foregå på engelsk. Det blir mulig å stille spørsmål og gi innspill via Mentimeter i møtet.

Vi ber om påmelding her siden vi planlegger lett servering til møtet.