Historie

Gamle bilder i en boks

Historie

To professorar og tolv nysgjerrige studentar var starten på Historisk institutt i 1957. I dag er historie ved AHKR eitt av dei større faga ved Universitetet i Bergen, med omfattande forsking og undervising på alle nivå. Kjenneteikna for faget er stor kronologisk, geografisk og tematisk spennvidde: Vi forskar på og underviser i alt frå bronsealderen til samtida, med fokus på Noreg og Norden, Europa, Midtausten og Afrika, USA og Kina. Tematisk strekker forskings- og undervisingsemna våre seg frå vitskapshistorie via kvinne- og kjønnshistorie til kultur-, sosial- og politisk historie, i tillegg til historiebruk og historiedidaktikk.

Bilde av bygget som huser British Academy

Professor Kirsi Salonen utnevnt som medlem av British Academy

Det britiske vitenskapsakademiet for humaniora og samfunnsvitenskap tar hvert år opp et mindre antall internasjonale medlemmer fra utenfor Storbritannia. Et medlemskap her er en stor ære og anerkjennelse som sjelden tildeles forskere ved norske universiteter.

Boklansering
Plakat av boklansering av boka "Driftige Bergenskvinner", med bilde av boka.

Driftige bergenskvinner

"Driftige bergenskvinner - Bergen Kvinnesaksforenings historie" er en ny bok hvor professor emerita i historie, Anne-Hilde Nagel, er en av forfatterne.

Boklansering
Bokomslag av boken "Antikkens Bystater"

Antikkens bystater

Førsteamanuensis ved AHKR, Ingvar Brandvik Mæhle, ga i begynnelsen av 2024 ut denne boka om antikkens bystater. Boka er et sammenlignende studium som særlig ser på de tre mest kjente bystatene i antikken: Athen, Sparta og Roma.

UiB forklart
Ødeleggelser i Gaza

Konflikten mellom Israel og Hamas forklart

Hvorfor er konflikten mellom Israel og Palestina omtalt som verdens vanskeligste? Hvilke grupper lider mest av at konflikten eskalerer? Førsteamanuensis i midtøstenhistorie Pelle Valentin Olsen forklarer.

Marsjerande romerske soldatar

Temaomtaler historie

Her kan du lese om det tematiske innhaldet i emna i historie. Merk at nokre emne tilbyr fleire tema, og at dei kan variere frå år til år.

Alumni

Ferdig med ein grad i historie? Registrer deg på UiB sin alumnusportal og hald kontakten med fagmiljøet.

Alumni fortel

Tidlegare studentar i historie fortel om erfaringane sine og vegen vidare.