FREMFARM på EAFP2022
Etter lang tids fravær av fysiske konferanser, fikk omsider European Assocition of Faculties of Pharmacy (EAFP) arrangert den årlige konferansen i Malta. FREMFARM-teamet var selvsagt til stede.
![FREMFARM team](https://www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styles/content_main/public/media/fremfarm_team1.jpeg?itok=1akssUjB×tamp=1656584225)
Hovedinnhold
FREMFARM Participation
Under konferansen ga FREMFARM-teamet en muntlig presentasjon om bruk av teambasert læring (TBL) i farmasiutdanningen. I tillegg ble det hengt opp to postere om intervensjoner relatert til debattintroduksjon som et pedagogisk virkemiddel i klinisk farmasi samt bruk av audiorefleksjoner (Reflective Audio Note) som læringsmiddel.
![Lone Holst Oral presentation: What is TBL and how do we use it?](https://www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styles/content_main/public/lone_tbl.jpeg?itok=L5KiQH7J×tamp=1656584339)
Presentasjonen til Lone Holst: Hva er TBL og hvordan bruker vi det?
Lone Holst forklarte i sin presentasjon hvordan vi bruker TBL i samfunnsfarmasi ved Universitetet i Bergen, og hvorfor det blir sett på som den foretrukne metoden hos studentene. Mange av de fremmøte viste stor interesse for foredraget til Lone, både i spørsmålsrunden umiddelbart etter presentasjonen, og i dagene som fulgte. Flere uttrykte interesse for å prøve ut metoden i sin undervisning.
Under posterpresentasjonene viste utdanningsforsker og postdoktor Mirey Alfarah og førsteamanuensis Aase Raddum, resultatene av to nye undervisningsmetoder: Debatten og Reflective Audio Note (RAN). Begge metodene ble utformet og implementert forrige semester og viser med tydelighet hvordan samarbeid mellom en utdanningsforsker og undervisere kan gi positive ringvirkninger i utvikling av undervisning.
![Aase and Mirey in front of their posters](https://www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styles/content_main/public/aase_and_mirey_posters.jpeg?itok=SUGc00AP×tamp=1656584576)
Aase og Mirey foran postrene sine
Mer om FREMFARM her