Grønne områder, luftforurensning og helse (GAP)
Nyhet

Life-GAP-prosjektets PhD-studenter deltok i internasjonalt anerkjent epidemiologi-kurs

PhD-studentene Shanshan Xu og Robin Mzati Sinsamala fra Life-GAP-prosjektet deltok nylig i det 35. årlige European Education Programme in Epidemiology (EEPE), som ble holdt fra 19. juni til 14. juli 2023.

Two PhD students participating in a summer epidemiology course in Florence. On the left, a person smiles wearing a green dress; on the right, another smiles dressed in a black t-shirt and pants. They are posing in front of the campus garden.
Shanshan Xu og Robin Mzati Sinsamala fra Life-GAP-prosjektet på sommerkurset i epidemiologi i Firenze.
Private

Dette anerkjente sommerkurset på campus i Firenze er dedikert til å styrke deltakernes ferdigheter og kunnskap innen epidemiologi, og gir en uvurderlig plattform for studenter og forskere til å utvide sine forskningsferdigheter.

Shanshan Xus forskning fokuserer på å undersøke sammenhengen mellom langvarig eksponering for luftforurensning og tilgang til grøntområder, og deres innvirkning på lungehelse. Robin Mzati Sinsamala undersøker hvordan eksponering for disse miljøfaktorene kan påvirke lungehelsen også på tvers av generasjoner.

Med sin avanserte opplæring og innsikt er Xu og Sinsamala nå godt rustet til å bidra til den pågående forskningen i Life-GAP-prosjektet. Forskningsgruppen ser frem til forskningsresultatene de vil produsere.