Nytt på nett og brett
Journalistikken forandres. Den engasjerer og irriterer, men forsvinner ikke. Tilgangen til nyheter og journalistikk er lettere og mer allestedsnærværende enn noen gang.
![](https://www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styles/content_main/public/media/nytt_pa_nett_og_brett_bildekarusell_2.png?itok=z-Y-Y_Zw×tamp=1579187116)
Hovedinnhold
De journalistiske nyorienteringene vi møter i denne boken er økonomiske, teknologiske og praktiske. Det dreier seg om nytt på nett og brett, om forretningsmodeller, om eksperimenter på nye formidlingsplattformer og om diverse forsøk på å knytte allianser mellom medier og brukere. Hvem og hva finner et fotfeste i folks mobile mediehverdag? Og går endringene på bekostning av en samlende offentlighet?
Forfatterne diskuterer blant annet ideologi, mediekritikk og journalistikk i det flerkulturelle samfunnet. De tar også for seg endring i ulike sjangere, uttrykksformer og formater og undersøker hvordan journalistikken inngår i stadig nye sammenhenger.
Martin Eide er professor, Leif Ove Larsen er professor og Helle Sjøvaag er postdoktor ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen.
Nytt på nett og brett - Norge - ISBN: 9788215020747 - Martin Eide(red.), Leif Ove Larsen(red.), Helle Sjøvaag(red.) - Universitetsforlaget