Forsknings- og innovasjonsavdelingen
Nettverksmøte

Nettverksmøte Asiastudier ved UiB og CMI

Velkommen til et hybridmøte med representanter fra nordiske sentre og norske ambassader/Innovasjon Norge i Asia. De vil informere om hvordan de kan støtte forskere som har eller ønsker samarbeid med partnere i Asia. De kommer til å delta digitalt den første timen. I den andre timen får vi fysiske presentasjoner fra HK-dir og forskere ved UiB med informasjon og inspirasjon.

Velkommen til et hybrid nettverksmøte torsdag 29. august, kl. 9.00-11.00.

Hele møtet kan følges digitalt, men det blir en lett lunsj og mulighet for å snakke mer sammen etter møtet for de som deltar fysisk.

Digitale introduksjoner fra:

• Veli-Matti Palomäki, Programme Manager, The Nordic Centre in Fudan, China
  • Henrik Nykvist, incoming Special envoy for Science and Education, The Royal Norwegian Embassy in Beijing, China
  • Elisabeth Strand Vigtel, Counsellor for Science, Technology and Higher Education, Innovation Norway, Royal Norwegian Embassy in New Delhi, India
  • Christabel Royan, Director, Nordic Center in India
  • Marianne Støren Berg, Counsellor for Science, Technology and Higher Education, Trade and technology office, Royal Norwegian Embassy in Tokyo, Japan

Herdis Kolle og Torill Iversen Wanvik fra HK-dir vil informere om hvordan de støtter samarbeid med land i Asia, med fokus på Panorama-strategien og INTPART. De vil også snakke om ansvarlig internasjonalt samarbeid.

Elin Berge Flo, Studieavdelingen, UiB

Presentasjoner fra forskere ved UiB med samarbeid i Asia:

• Atle Rotevatn, Head of Department, and colleagues, Department of Earth Science: Earth science and sustainability collaboration: UiB and Indonesian institutions

Informasjon om kommende arrangment

Frist for å melde seg på for fysisk deltagelse: 20. august.

Du vil få en Outlook-invitasjon med lenke til det digitale møtet etter registreringsfrist, men legg møtet i kalenderen allerede nå.