Sikkerhet, beredskap og varsling for ph.d.-kandidater

UiB skal være et trygt sted for ph.d.-kandidater. Under finner du lenker som gjelder sikkerhet, beredskap eller varsling.

Vektertjeneste: Observerer du uvedkommende personer på campus, eller trenger av andre grunner kontakt med UiBs vektertjeneste? Ring 55 58 80 81.

Politiet: Utsettes du for, eller er du vitne til lovbrudd? Kontakt politiet.

Forebygging: På sikresiden.no finner du nyttige råd som forebygger vanskelige situasjoner, og råd om hva du skal gjøre i en krisesituasjon.

HMS-avvik: Du skal melde fra om HMS-avvik i UiBhjelp.

Varsling: Ønsker du å varsle om kritikkverdige forhold, kan dette gjøres to måter:

• Er du ansatt som stipendiat ved UiB skal du følge retningslinjer for UiB-ansatte.
  • Er du ansatt andre steder enn UiB og ønsker å varsle om forhold i ph.d.-utdanningen ved UiB, skal du melde fra om dette i et av skjemaene du finner på studentsiden Si fra!. Ph.d.-kandidater som er ansatt andre steder enn UiB er å regne som studenter på Si fra!-siden.