Institutt for fremmedspråk
Boklansering

Online boklansesring for Current issues in English teaching

Du er herved invitert til boklansering av av Current issues in English teaching av Aud Solbjørg Skulstad

Lanseringen foregår på Zoom:

Meeting ID: 642 1730 9731
Password: jWDqMVF3

Program:
Velkommen ved førsteamanuensis og leder av forskergruppen Post-Truth-English-Teaching POTENT Hild Hoff, Universitetet i Bergen

• Professor Aud Solbjørg Skulstad, Universitetet i Bergen, presenterer boken
  • Førsteamanuensis Fredrik Røkenes, NTNU, gir en bokanmeldelse
  • Førsteamanuensis Anja Bakken, Universitetet i Sørørst-Norge, gir en smakebit fra sitt kapittel “A critical literacy approach to the film Barbie"
  • Professor Irina Engeness, Høgskolen i Østfold, presenterer av kapittelet hvor hun er 1.forfatter: “Learning to write in English: Development of conceptual understanding in the writing process with feedback from artificial intelligence and collaborating peers”
  • Avslutning ved førsteamanuensis Hild Hoff

Beskrivelse
Current issues in English teaching utforsker et rikt utvalg av praktiske og teoretiske tilnærminger til undervisning og vurdering av engelsk i det tjueførste århundre. Flere av kapitlene tar for seg aspekter ved teknologirike engelske klasserom, som bruk av VR-hodemonterte skjermer og datateknologi som tillater pedagogisk bruk av fiksjonsfilmer, narrative apper, digitale spill og AI-modeller. Bidragsyterne engasjerer seg også i tilnærminger til ekstramurale aktiviteter, tverrfaglige temaer og multimodale tekster. Engelske studenters kritiske leseferdigheter er et sentralt tema i boken. Boken er redigert av professor Aud Solbjørg Skulstad og bidragsyterne er tolv lærerutdannere, to forskere og fire engelsklærere. Aktuelle problemer i engelskundervisningen er viktig lesing for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere.

For mer informasjon om boken besøk: Current issues in English teaching - Fagbokforlaget.no