Fullstendig kurskatalog
Oversikt over hvilke kurs som går 2025 samt registrering finnes i kurskalenderen
Hovedinnhold
NORED900 - Introduction to literature review on PhD-level
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB og førsteamanuensis Fredrik M. Røkenes, NTNU/UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED901 - Writing the synopsis in a doctoral thesis within educational sciences
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED902 - Forskningsetikk
v/emerita Marit Ulvik og professor Vegard Kvam, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED903 - Mixed method research
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED904 - Introduction to meta analysis
v/professor Kjetil Høydal, HiVolda, professor Rune J. Krumsvik, UiB, og førsteamanuensis Øystein O. Skaar, UiB/INN (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED905 - Analyses, ethics and reflexivity in qualitative research
v/førsteamanuensis Gunn E. Søreide, professor Astrid Tolo, professor Line T. Hilt og førsteamanuensis Anne Homme, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED906 - Academic writing: How to write scientific articles within educational research
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED907 - The use of theory within educational research
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED908 - Qualitative research with NVivo
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED909 - Qualitative case study research
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED910 - Evidensbasert praksis og profesjonsutøving – kritiske perspektiv
v/professor Lars P. S. Torjussen og professor Henrik Berg, UiB (2 studiepoeng), emneinformasjon
NORED911 - Kvalitativ metasyntese for doktorgradskandidater og doktorgradsveiledere
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED912 - Introduction to systematic review on PhD-level
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED913 - Educational leadership in the face of global threats
v/professor Florian Kiuppis, førsteamanuensis Eivind Larsen og førsteamanuensis Inga Støren, NLA (1 eller 2 studiepoeng), emneinformasjon
NORED914 - Governance and policy in education: Analytical approaches and frameworks
v/førsteamanuensis Helene M. K. Eide, UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED915 - Inclusion and diversity: Fundamental questions to be asked at Ph.D.-level
v/professor Frédérique B. Børhaug, VID & professor Solveig M. Reindal, NLA (1 eller 2 studiepoeng), emneinformasjon
NORED916 - Education dilemmas in forced displacement
v/førsteamanuensis Inga Støren og førsteamanuensis Wills Kalisha, NLA (1 eller 2 studiepoeng), emneinformasjon
NORED917 - Qualitative research: An introduction
v/førsteamanuensis Fredrik M. Røkenes, NTNU/UiB (1 eller 3 studiepoeng), emneinformasjon
NORED918 - Critical and practice-oriented educational research
v/førsteamanuensis Geert Thyssen, HVL (1 eller 2 studiepoeng), emneinformasjon
IPED921 - Literature review at PhD-level
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB (3 studiepoeng), emneinformasjon
Doctoral supervision program
v/professor Rune J. Krumsvik, UiB og senior researcher Gitte Wichmann-Hansen, Aarhus University, emneinformasjon