Helsevitenskap

Nyhetsarkiv for Helsevitenskap

Forskningsgruppen Helsevitenskap og erfaringsforskning arrangerte forskningsseminar med søkelys på kunst og forskning. Det ble svært vellykket.
Alrekdagene 2022 ble avholdt 21. til 23. september. Etter tre dager med kvalitetsaktiviteter fikk studentene en myk, men interessant avslutning med student- og arbeidslivstorg.
Årets studentkonferanse i Alrek helseklynge ble avviklet 8. juni i år. Det ble en ypperlig anledning for studentene å presentere masteroppgaven sin for publikum.
Frøydis Kristine Bruvik fra Helsevitenskap og Esperanza Diaz fra Pandemisenteret er blant prisvinnerne på Fakultetets dag.
Flere fra IGS holdt innlegg da Kvinnehelseutvalget besøkte Alrek helseklynge forrige uke. – Utrolig dyktige forelesere, sier utvalgets leder Christine Meyer.
Torsdag 17. mars og fredag 18. mars kommer kvinnehelseutvalget til Alrek helseklynge for gi innspill til NOU om kvinners helse og helse i et kjønnsperspektiv. Blant talerne finner vi kolleger fra HELSEVIT.