Nettverk for kultur, ulikhet og demokrati

Nyhetsarkiv for Nettverk for kultur, ulikhet og demokrati

PhD-kandidat Mehri Agai får støtte fra Medietilsynet til et prosjekt om ungdommers liv på digitale flater. Også tre masterstudenter mottar finansiering.
Fem nye medlemmer er i statsråd oppnevnt til Kulturrådet for perioden 2024 til 2027, blant dem Infomedia-professor Jan Fredrik Hovden.
Jan Fredrik Hovden og Torgeir Nærland har etablert et nytt nettverk for å studere sammenhenger mellom kultur, ulikhet og demokrati.
Forskning på franske tenårings kulturelle billedvev: Innsikt fra Pierre Mercklés forskning
Navigering i digital likhet: Dominique Pasquiers innsikt om hvordan tradisjonelle barrierer knytt til kjønn og kulturell kapital er viktige også i dag, og hvordan familiesosialiseringen er viktig for dette.
Avdekking av dynamikken i sosiale medier i sosiale bevegelser: Innsikter fra Ezequiel Ramons Seminar
Avduking av kulturelle endringer: Innsikter fra Philippe Coulangeons åpne gjesteforelesning
Utforskning av sosial ulikhet: Philippe Coulangeons PhD-seminar om kulturell og politisk deltakelse
Nettverket for kultur, ulikhet og demokrati har hatt workshop om endringer i sosiale klassers kulturelle og politiske livsstiler, med innlegg fra Philippe Coulangeon, Johs. Hjellbrekke, Jan Fredrik Hovden, Magne Flemmen og stipendiater.