Det medisinske fakultet
SUS - MED

Felles utdanningsråd med Stavanger universitetssjukehus

Her finner du informasjon om saker, medlemmer, og referat fra felles utdanningsråd mellom Det medisinske fakultet, UiB, og Stavanger universitetssjukehus (SUS).

Rådets formål

Formålet med avtalen er at partene i samarbeid skal legge til rette for utdanning av høy kvalitet. Tilretteleggingsarbeid omfatter særlig tilgang til pasienter og pasientdata i utdanningsøyemed, involvering i utvikling av undervisningsplaner, gjensidig utveksling av informasjon som har relevant for partenes utdanningsvirksomhet samt optimal ressursutnyttelse. En viktig målsetting med samarbeidet er å sikre synergieffekter som kan bidra til økt kvalitet innen partenes utdanningsvirksomhet samt sikre at grunnutdanning og spesialistutdanning utvikles i samsvar med hverandre.

Sammensetning, forankring og rapportering

UiB MED

SUS

Christian Vedeler, instituttleder Klinisk institutt 1