Senter for krisepsykologi
Foreldreprogram i peri-urbane samfunn

Foreldres mentale velvære og barns utvikling: Mixed metode studie av et foreldreprogram i landlige og peri-urbane samfunn i Malawi

Et overordnet mål med dette prosjektet er å identifisere måter å forsterke og modifisere faktiske programmer for omsorgsstøtte i tråd med tilgjengelig evidens for hva som fungerer, kontekstuelle behov og ressurser, og bidra til økt innsikt i mulige aktive mekanismer i foreldreprogrammer. Det å i en slik kontekst inkludere fokus på psykisk helse og psykologisk kunnskap om barns utvikling og betydningen av omsorgsgivere, vurderes som potensielt meget hensiktsmessig.

En ambisjon er å undersøke intervensjonene i og implementeringen av den eksisterende foreldrestøtten til SOS Children’s Villages Malawi, inkludert innhold, levering, hvordan disse oppfattes, samt å utforske konteksten, behovene og ressursene. Dette bidrar forhåpentligvis til å utvide tilgjengelig kunnskap på feltet og til å utvikle omsorgsstøtten i tråd med kontekstuelle og kulturelle behov og ressurser.