Testing
Hvorfor bør du teste nye tjenester og løsningsforslag tidlig? Dette kan gjøre det lettere å ta imot tilbakemeldinger med et åpent sinn, og sikre at ideene dine fungerer.
Hovedinnhold
Har du noen gang blitt defensiv når noen har påpekt en svakhet i en idé du har hatt? Eller har du møtt motstand når du har kommet med et forbedringsforslag på en løsning?
Vi gifter oss fort med ideene våre. Ved å teste dem tidlig, heller enn å jobbe med dem i måneder og år før de ser dagens lys, øker sannsynligheten for at vi klarer å ta mot tilbakemeldinger på en god måte.
Test tidlig – test billig
I en Google Design sprint bygger og tester vi en løsning eller prototype på fem dager. Vi tester tidlig for å unngå at vi bruker store mengder tid og penger på løsninger som ikke treffer behovet de er ment å dekke. Og vi tester tidlig for å sikre at vi tar imot tilbakemeldingene med et så åpent sinn som mulig.
Hva er en prototype
En prototype er en foreløpig utgave av et produkt eller løsning
Formålet med en prototype er å demonstrere og teste løsningsforslaget, slik at du kan gjøre passende forbedringer eller mulige justeringer
Hvordan lage den ideelle prototypen
- Dersom kvaliteten er for lav, vil ikke folk tro at prototypen er et reelt produkt eller tjeneste
Dersom kvaliteten er for høy, vil det kreve for mye innsats og investering
En god prototype har nok detaljer til at brukerne skjønner hvilke formål tjenesten/eller produktet skal tjene
På den måten kan vi teste prototypen og motta verdifulle reaksjoner og tilbakemeldinger fra brukerne