Universitetshagene

Nyhetsarkiv for Universitetshagene

Det er no du må kome til Rosariet på Arboretet, seier rosegartnar Stefan Reimann. Han har aldri før sett så mange av rosene blomstre samstundes, og det er ei fantastisk reise både i fargar og dufter. Stefan står og ser utover sørhellinga mot Fanafjorden. Her er veks det over 500 ulike roser i slekta Rosa. Norges største samling av roser.
I år har det igjen dukket opp spøkelsestrær i skogene i og omkring Bergen. Det går vanligvis mellom ti og tolv år mellom hver gang heggspinnmøllen angriper heggen og dekker den med et spøkelsesaktig spinn. Sist de var her i så stor mengder var i 2007.
Hurra! I sommer blir Blondehuset Kafé åpent torsdag til søndag fra 11-15 i hele juli og første uken i august. Fredag 12. juli er det stengt pga. lukket arrangement.