Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

Den engelske avisen The Guardian / The Observer at mens Michael Fassbender har vært i byen har vært i Bergen for å filme 'Snømannen'. så har kunstneren Jeremy Deller vært der også, i forbindelse med et helt annet prosjekt.
Vanessa Thorpe writes in The Guardian / The Observer that while Michael Fassbender has been in town filming the Scandi-noir horror, artist Jeremy Deller is there too, working on a very different project.
Det nye bygget til Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) ved Universitetet i Bergen ble feiret av gjester fra inn- og utland i en storslått seremoni 11. oktober 2017.
På den offisielle åpningsdagen for KMDs nybygg i Møllendal 11.oktober ble boken "245 år. Kunst - og designutdanningen i Bergen" lansert. En stor, flott og billedrik bok, der en rekke kjente kunstnere og designere bidrar.
På nøkkelseremonien 11. oktober 2017 uroppføres Alwynne Pritchard verk ”up without an insistent casting away”.