Fakultet for kunst, musikk og design

Nyhetsarkiv for Fakultet for kunst, musikk og design

The 11th SAR International Conference on Artistic Research 2020 takes place in Bergen 25 – 27 March 2020.
Kunnskapskommunens forsknings- og innovasjonspris 2019 går til Griegakademiets senter for musikkterapiforskning (GAMUT) og kunnskapsklyngen POLYFON. - Prisvinneren har bidratt til et ekte alternativ til medikamenter, skriver juryen som trekker fram Brynjulf Stige som en uvurderlig ressursperson for musikkterapiforskningen på Vestlandet.
Du har kanskje sett @kmdcrosssover på instagram? Studenter fra alle fagfelt på KMD presenterer seg selv og sitt arbeid. – Tanken er å gi hverandre innblikk i hva vi faktisk gjør, sier Randiane Sandboe, student fra Institutt for design, som styrer kontoen.
Each spring students at KMD prepares for their final exhibitions and exam concerts that takes place at a number of stages and venues in the city center of Bergen. See the overview of the concerts and exhibitions that took place in the spring of 2019!
Hver vår forbereder studentene på KMD sine avgangsutstillinger og eksamenskonserter som finner sted på en rekke scener og visningsteder i Bergen sentrum. Se oversikt over vårens konserter og utstillinger!
I forbindelse med årets masterseremoni delte Bildende Kunstneres Hjelpefond og Norske Kunsthåndverkere ut pris og stipender til studenter og ferske alumni ved masterstudiet i kunst.