Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Programmet for Middelalderforum er klart!
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2019. Søknadsfrist 25. september.
Daniela Hofmann, newly appointed Associate Professor in archaeology, hopes that the Neolithic social structures can tell us something about the present.
UiB planlegger å etablere et tverrfaglig senter for humanistisk forskning. I den anledning lyses det ut midler til to grunnforskningsprosjekt med søknadsfrist 15. mars.
Kva feirar me eigentleg 21. februar kvart år? Kva er i det heile morsmål?
Arkeologene som fant verdens eldste menneskeskapte tegning er tilbake i Blomboshulen på jakt etter nye funn. Bli med inn i grotten å se hvordan professor Henshilwood og hans team jobber når de graver etter spor som kan fortelle oss hvordan vi har utviklet oss til moderne mennesker.
I samarbeid med Humanistenes Arbeidslivsutvalg (HAU) arrangerer Institutt for Fremmedspråk (IF) en egen fremmedspråksdag, IF-dagen, onsdag 13. februar.
In this volume, leading philosophers, medical doctors, and economists discuss different views on how to evaluate death and its relevance for health policy.