Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

I årets første utgave av tidsskriftet "Archiv für Geschichte der Philosophie", et av de mest anerkjente tidsskrifter innen filosofihistorie, er både Franz Knappik og Kristian Larsen bidragsytere.
Historiker Hanne Marie Johansen har fordypet seg i norsk skeiv historie fra norrøn tid til i dag.
Marion, som er tidlegare kinesisk-student ved UiB, har valt å fortsetta utdanninga si i Skottland. Vi har spurt om ho kan fortelje litt om sine erfaringar med å studere kinesisk, og om kva som inspirerte ho til å ta vidare utdanning i utlandet.
Bjørn Åge Blix valgte å reise til Kina for å studere videre etter å ha fullført bachelorprogrammet i kinesisk ved UiB. Nå går han i gang med en PhD-grad ved Hongkong City University.
I den nyeste episoden av podcasten UiB Popviten får lytterne bli kjent med de aller første menneskene. Ukens gjest er postdoktor Magnus Mathisen Haaland ved Centre for Early Sapiens Behaviour (SapienCE).
Fornøgde studentar etter å ha vore utplassert i praksis heile vårsemesteret.
Under den 24. årlige verdenskongressen for filosofi ble Skirbekk av kinesiske universitet valgt ut som en av 24 ledende nåtidige filosofer.
Mulighet for å studere i utlandet var avgjørende da Nora skulle velge høyere utdanning.