Home
Bergen Media Use Research Group

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Ny publikasjon

Tidsskriftnummer om bruk av tv og sosiale medier

Hallvard Moe er medredaktør for et spesialnummer av Television & New Media

Spesialnummer av tidsskriftet Television & New Media

Main content

Februarnummeret i 2016 av tidsskriftet Television & New Media er et spesialnummer om "Rearticulating Audience Engagement: Social Media and Television", redigert av José van Dijck og Thomas Poell (begge fra Universitetet i Amsterdam) og Hallvard Moe. Nummeret samler fem bidrag fra som utforsker ulike måter sosiale medier blir integrert med tv-bruk. Artiklene dekker ulike nasjonale og komparative perspektiv - fra politiske talkshow i Australia til svensk allmennkringkasting.

Innhold:

Hallvard Moe, Thomas Poell, and José van Dijck: "Rearticulating Audience Engagement: Social Media and Television"

Karin van Es: "Social TV and the Participation Dilemma in NBC’s The Voice"

Jonas Andersson Schwarz: "Public Service Broadcasting and Data-Driven Personalization: A View from Sweden"

Philip Pond: "Twitter Time: A Temporal Analysis of Tweet Streams During Televised Political Debate"

Donatella Selva: "Social Television: Audience and Political Engagement"

Sherryl Wilson: "In the Living Room: Second Screens and TV Audiences"