Tidsskriftnummer om bruk av tv og sosiale medier
Hallvard Moe er medredaktør for et spesialnummer av Television & New Media
![Spesialnummer av tidsskriftet Television & New Media Spesialnummer av tidsskriftet Television & New Media](https://www.uib.no/sites/w3.uib.no/files/styles/content_main/public/media/tvnm2.jpg?itok=JbPdU2HP×tamp=1579194092)
Hovedinnhold
Februarnummeret i 2016 av tidsskriftet Television & New Media er et spesialnummer om "Rearticulating Audience Engagement: Social Media and Television", redigert av José van Dijck og Thomas Poell (begge fra Universitetet i Amsterdam) og Hallvard Moe. Nummeret samler fem bidrag fra som utforsker ulike måter sosiale medier blir integrert med tv-bruk. Artiklene dekker ulike nasjonale og komparative perspektiv - fra politiske talkshow i Australia til svensk allmennkringkasting.
Innhold:
Hallvard Moe, Thomas Poell, and José van Dijck: "Rearticulating Audience Engagement: Social Media and Television"
Karin van Es: "Social TV and the Participation Dilemma in NBC’s The Voice"
Jonas Andersson Schwarz: "Public Service Broadcasting and Data-Driven Personalization: A View from Sweden"
Philip Pond: "Twitter Time: A Temporal Analysis of Tweet Streams During Televised Political Debate"
Donatella Selva: "Social Television: Audience and Political Engagement"
Sherryl Wilson: "In the Living Room: Second Screens and TV Audiences"