Hjem
For ansatte
Anskaffelser og innkjøp

Rammeavtale med minikonkurranse

I noen rammeavtaler skal det gjennomføres en konkurranse mellom avtaleleverandørene før man kan gå til bestilling.

Hovedinnhold

Hva er minikonkurranse?

Konkurranser mellom avtaleleverandører kalles minikonkurranser. Minikonkurranser skal gjennomføres med bistand fra Seksjon for innkjøp.

I noen rammeavtaler skal det alltid gjennomføres minikonkurranser, mens i andre rammeavtaler avhenger det av størrelsen på beløpet. Sjekk vilkårene i den aktuelle avtalen for å finne ut når minikonkurranser skal gjennomføres. Kontakt Seksjon for innkjøp ved tvil.

Eksempler

Eksempler på rammeavtaler med minikonkurranse ved kjøp over 100 000:

  • møbler
  • solskjerming
  • laboratorierekvisita

Ett eksempl på rammeavtale hvor det alltid skal gjennomføres minikonkurranse:

  • konsulenttjenester for organisasjons- og ledelsesutvikling

Fremgangsmåte

Fremgangsmåten for minikonkurranser varierer fra avtale til avtale, og tildelingskriteriene trenger ikke være de samme som for konkurransen om selve rammeavtalen. Ofte er det nødvendig at behovshaver utarbeider en ny kravspesifikasjon til hver minikonkurranse.