Det psykologiske fakultet
Valg 2024

Valg til fakultetstyret for studentene - Foreslå kandidater innen 16.april

Kjenner du en medstudent du mener ville gjort en god jobb i fakultetsstyret? Eller, kunne du selv tenke deg å være studentenes representant i fakultetets øverste styringsorgan? Ved Det psykologiske fakultet skal det nå holdes valg av og blant studentene (gruppe D) til fakultetsstyret.

Kunngjøring

I henhold til UiBs valgreglement skal det hvert år velges representanter for gruppe D (studentene) til fakultetsstyret.

Til fakultetstyret ved Det psykologiske fakultet skal det skal totalt velges tre medlemmmer og minst to varamedlemmer av og blant studentene (gruppe D) for fungeringsperioden 1.8.24-31.7.25.

Forslagsfrist:

Forslagsfrist for å foreslå kandidater til valg er 16. april kl. 12:00.

Valgform:

Valget skjer elektronisk gjennom preferansevalg.

Valgperiode:

Elektronisk valg gjennomføres i perioden 23.mai kl. 09:00 til 29.mai kl. 12:00

Manntall

For å foreslå kandidater eller for å kunne få lov til å stemme må du står i manntallet til Det psykologiske fakultet eller ved et institutt/senter ved Det psykologiske fakultet. Den som foreslås som kandidat må også stå i manntallet.

Sjekk at du står i manntallet

Hvordan foreslå kandidater

Før du sender inn forslag bør du ha avklart med kandidaten at vedkommende ønsker å stille til valg.

Bruk forslagsskjema for å foreslå kandidater. For at et forslag skal være gyldig, gjelder disse kravene:

• Forslaget må være skriftlig (forslagsskjema bør benyttes).
  • Forslag på kandidat til styringsorgan skal være fremmet av minst samme antall forslagsstillere som det antall kandidater forslaget inneholder. (1 kandidat krever 1 forslagsstiller, 2 kandidater krever 2 forslagsstillere, osv.)*
  • Forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett (må være i manntallet).
  • Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
  • De foreslåtte må være valgbare (de må være i manntallet og kunne fungere i vervet i perioden fram til sommeren 2024)
  • En forslagsstiller kan ikke foreslå seg selv som kandidat.
  • Forslaget må ha kommet inn senest kl 12:00 den 16.april

*Ved flere forslagsstillere er det tilstrekkelig at én av forslagsstillerne sender inn forslaget på vegne av alle forslagsstillerne.