Sosiologisk institutt

Film om ferskt PhD-prosjekt

Stipendiat på Sosiologisk Institutt Amany Selim presenterer arbeidet fra hennes doktoravhandling om aktivisme blant Syrere som bor i Berlin og Oslo. Se filmen om hennes doktoravhandling her.

Activism Across Time and Place: A Study of Syrians' activist trajectories in Berlin and Oslo

Produsent:
Stine Velsvik

Videoen er basert på Amany Selims doktoravhandling "Activism Across time and place: A study of Syrians’ activist trajectories in Berlin and Oslo". I avhandlingen utforsker Selim hvordan aktivistenes erfaringer med å delta i opprøret i 2011, så vel som de ulike kontekstene av eksil former deres forløp for aktivisme og engasjement. I videoen lager Selim en oppsummering av forskningsfunnene  og hvorfor det er viktig å lære om forløpene og historiene til syriske aktivister som kom til Europa.