Institutt for biovitenskap (BIO)

Nyhetsarkiv for Institutt for biovitenskap (BIO)

Forskere fra Michael Sars-senteret engasjerte de besøkende med interaktive utstillinger og ga innsikt i livet i havet, noe som skapte vitenskapelig nysgjerrighet og opplæring blant gjester i alle aldre.
Ettersom dagene sakte blir lengre, tar vi et øyeblikk til å reflektere over prestasjonene våre fra i fjor.
Jukselappet vårt til Kunming-Montréal Global Biodiversity Framework blir mye delt, noe vi er glade for. For å feire samisk nasjonaldag er den nå også tilgjengelig på samisk.
I en studie publisert i dag i Marine Policy avdekker postdoktor Kim Scherrer og hennes forskerteam ved Universitetet i Bergen (UiB) hvordan Storbritannias utmelding fra EU (Brexit) fører til økte utslipp av drivhusgasser fra det norske makrellfisket.