Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Lurer du på hva du skal skrive masteroppgave om til våren? Emnebanker i EU/EØS-rett, konkurranserett og markedsrett er nå oppdaterte.
– Migrasjon er et viktig område innen lovgivning fordi status utgjør en enorm forskjell. Har du status som 'statsborger' beskyttes du av loven på en helt annen måte enn flyktninger og migranter.
Prosjektet Politi- og påtalerett har tildelt stipend til masterstudent Malin Aaen. Malin er en av flere stormaster-studenter som er og har vært tilknyttet prosjektet.
EØS-regler om statsstøtte, kommunal saksbehandling og veiledning i forvaltningen: Høstens kortkurs vil gi deg et verdifullt faglig påfyll.
Professor Halvard Haukeland Fredriksen tiltrer som ny redaktør for det juridiske tidsskriftet Lov og Rett fra nyttår. Han tar over etter professor ved Det juridiske fakultet, UiO, Giuditta Cordero-Moss.
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2020. Søknadsfrist 24. september 2020.