Det juridiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det juridiske fakultet

Forskergruppen ønsker å rette en stor takk til alle deltakerne!
«Fremtidens Europa» var tema for årets Christiekonferanse. Blant innlederne var Halvard Haukeland Fredriksen som gjorde opp status for Norges tilknytning til EU etter 30 år med EØS-avtalen.
Forrige fredag, 12. april, arrangerte forskningsgruppen for klima-, energi- og miljørett et engasjerende seminar.
Forskergruppens ph.d.-kurs, også åpen for postdoktorer holdes på Voss, Fleicher's hotell, 28. til 29. august 2024. Kurset har plass til 20 deltakere og søknadsfrist er 24. juni.
Bergen Offshore Wind Centre (BOW)s egne havvindeksperter, professor emeritus Finn Gunnar Nielsen og førsteamanuensis Ignacio Herrera Anchustegui, har skrevet to nye bøker om havvind og det var mange som møtte opp for å høre mer da disse ble lansert.
Den 15.-16. februar reiste professorene Anna Nylund, Camilla Bernt og Magne Strandberg til Leiden for å delta på et seminar arrangert av professor Bart Krans ved Leiden Universitet i Nederland.