Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap
Gjesteforelesning

Jürgen Schaflechner om religiøse minoriteter i Pakistan

Velkommen til zoom-møte hvor Jürgen Schaflechner diskuterer sim kommende bok om religiøse minoriteter i Pakistan.

THRUST INTO HEAVEN (Pakistan 2016, 66min), a film by Juergen Schaflechner

Produsent:
Being in the World Production.

Onsdag 30. oktober, kl. 15:00-16:30, vil Dr. Jürgen Schaflechner diskutere sin kommende bok om religiøse minoriteter i Pakistan (Columbia University Press, 2025). Schaflechner er forskningsleder ved Freie Universität i Berlin og filmskaper, og har blant annet laget filmen om Pakistan Thrust in Heaven (2016). Hans forskningsfokus er religiøse minoritetsbevegelser i Sør-Asia i den digitale tidsalderen.

Presentasjonen vil finne sted på zoom. For å få tilsendt zoom-lenken til diskusjonen, vennligst kontakt Alexander van der Haven (alexander.haven@uib.no).

De som er interessert i å lese et av bokkapitlene som skal presenteres og diskuteres, kan kontakte Alexander van der Haven.