Flytting
Info om flytterutiner ved UiB.
Hovedinnhold
Bestilling av flytting gjøres gjennom Behovsmelding (Lydia)
Flytterutinene skal:
- klargjøre ansvarsfordeling mellom brukerenhet og EIA i flyttesaker
- sikre god planlegging og gjennomføring av flytteprosessen
- sikre standardisering av de oppgaver som skal planlegges og gjennomføres
- sikre effektiv ressursbruk
Flytteansvarlig
Brukerenheten har selv overordnet ansvar for planlegging og gjennomføring av alle forberedelser i forbindelse med flyttingen. Det skal utpekes flytteansvarlig som skal ha dette ansvaret blant enhetens egne ansatte. Flytteansvarlig er brukernes kontaktpunkt i flyttesaken og har ansvar for all koordinering av ansatte og ev. studenter som skal flytte.
Brukerkontakt
Eiendomsavdelingen skal bistå med koordinering knyttet til flyttesaken, og oppnevner brukerkontakt i saker hvor det er behov for å koordinere brukernes og andres interesser og oppgaver i flytteprosessen.
Transport- og parkseksjonen
Transport- og parkseksjonens skal bistå brukerne og bestille flytting etter rammeavtale med flyttebyrå.